Illustrasjonsbilde. Foto: Pixabay.com
Del saken
  •  
  •  
  •  

Beklager kjære menn, men det er kvinnene som har fordelen denne gangen. Trening av bekkenmuskulaturen henger tett sammen med et forbedret sexliv, ifølge Tara.   

For det er faktisk slik at du, kvinne, kan knipe deg til kraftigere orgasmer! 

Det handler rett og slett om at styrken i muskulaturen henger tett sammen med sammentrekningene som forekommer under orgasme. Jo sterke muskler, jo sterkere sammentrekninger og jo kraftigere orgasme. 

Verdt litt oppmerksomhet, sant?  

Fordeler 

Det skal ikke så mye til, annet enn litt oppmerksomhet, for å trene opp muskulaturen – og denne treningen kan du jo foreta hvor som helst. 

Det eneste du trenger å huske på er å knipe sammen bekkenmuskulaturen for å deretter slappe av. 

Kraftigere orgasmer er imidlertid ikke den eneste fordelen ved å være bevisst på dette, knipeøvelser øker blodtilførselen og resulterer i bedre fuktighet. Ergo, du kan unngå tørrhet i skjeden. 

Tre gode knipe-tips! 

Knipeøvelser kan gjøres stående, sittende eller liggende. Når du pusser tenner, slapper av på sofaen eller sitter og leser en bok. 

  1. Dersom du velger å ligge kan det være enklere å løfte opp hoftepartiet litt og riste litt for å slappe bedre av. 
  2. Foretrekker du å sitte mens du forbereder et forbedret sexliv, kan du prøve ut å knipe foroverlent, bakoverlent eller noe midt i mellom – slik kan du finne «the sweet spot»
  3. Besøk www.knib.dk for inspirasjon og øvelser for å oppnå sterkere bekkenbunn. 
  •  
  •  
  •