Skjermdump Meme
Del saken
  •  
  •  
  •  

For å takle isolasjon, arbeidsledighet, dårlig økonomi og stress, velger mange å fråtse i syndige og skadelige aktiviteter.

Forbruket av porno, øl, marihuana og sjokolade har økt markant ettersom stadig flere sitter i karantene i eget hjem, melder Reuters.

PornHub melder om en økning i den globale trafikken på 12 prosent mellom 24. februar og 17. mars. Ann Summers melder om kraftig økning i salg av sexleketøy, særlig stillegående vibratorer.

I USA meldes det om 50 prosent økning i salget av cannabis i de legale butikkene. Nettsalget av brennevin har økt med svimlende 243 prosent. Også i Storbritannia har alkoholsalget økt markant, med 22 prosent.

I USA forventes også en økning i salget av fast food.

Les også: Salget rett til værs for erotiske leker og kondomer i Tyskland

Det som ikke dreper oss…

Nestlé eier blant annet sjokolademerket KitKat. De klarer nesten ikke å levere nok sjokolade til å dekke den voldsomme etterspørselen. Salget av tobakk øker også. Aksjekursene for selskaper som Nestlé og British Tobacco presterer bedre enn børsindeksene, det samme gjelder for Canada’s Trulieve Cannabis og whiskyprodusenten Johnnie Walker.

Så kanskje Nietzsche tok feil da han erklærte:
«Det som ikke dreper oss, gjør oss sterkere.»

Faren er selvsagt at selv om de fleste vil overleve Covid-19, så kan de komme ut av krisen som pornoavhengige, alkoholiserte, overvektige folk med dårlig lever og diabetes.

Det er kanskje derfor aksjekursen til Novo Nordisk, verdens største produsent av diabetesmedisiner, har steget mest av alle.

  •  
  •  
  •