Bergen 20180823. Fredrik Skavlan påTV2s høstlansering i Grieghallen. Foto: Marit Hommedal / NTB scanpix
Del saken
  •  
  •  
  •  

Talkshowet til Fredrik Skavlan på TV 2 ble fra årsskiftet flyttet fra fredag til lørdag kveld. Det har gitt resultater, og i helgen steg seerantallet igjen.

Ifølge Dagens Næringsliv hadde programmet «Skavlan» lørdag 366.000 seere, noe som er en dobling av bunnivået i november da kun 183.000 seere så på programmet i Norge.

Sesongpremieren forrige helg hadde 322.000 seere, så grepet med å flytte programmet fra fredag til lørdag har vært vellykket.

Programmet hadde en markedsandel på 35 prosent, og en andel på 32,7 prosent i den kommersielle målgruppen mellom 20 og 49 år.

Etter mange år på NRK skiftet Skavlan til TV 2 sist høst, og har måttet se seertallene synke voldsomt. I Sverige er imidlertid talkshowet fremdeles svært populært.

  •  
  •  
  •