Illustrasjonsbilde. Pixabay/ErikaWittlieb
Del saken
  • 26
  •  
  •  

Rett før jul kom brettspillprodusenten Hasbro ut med en ny utgave av Monopol: Monopoly for Millennials, skrev Independent.

I stedet for å kjøpe opp eiendom for å tjene penger, får spillerne klar beskjed: Glem eiendom, det har dere ikke råd til uansett.

Spillerne samler på opplevelsespoeng. Disse kan man samle gjennom reiser, måltider på veganske restauranter eller overnatting på sofaen hos en venn. Altså typiske gjøremål for en ekte millennial, ifølge Hasbro.

Det kommer vel neppe som noe sjokk at mange millennials ble fornærmet av det nye spillet. Flere ytret sin frustrasjon på Twitter:

Hasbro på sin side sier at spillet var ment som lett underholdning som kanskje kunne hjelpe millennials å glemme alle sine problemer for en kort og hyggelig stund.

De understreker at spillet er utviklet av folk som er millennials, og uttaler til Independent:

– Uansett om du er en livsstilsvlogger, en som elsker emojis eller sper på inntekten ved å selge veganske duftlys, så passer Monopoly for Millennials for deg!

Første opplag var kun tilgjengelig hos Walmart og ble raskt utsolgt.

  • 26
  •  
  •