US internet personality James Charles arrives for the 2019 Met Gala at the Metropolitan Museum of Art on May 6, 2019, in New York. - The Gala raises money for the Metropolitan Museum of Art?s Costume Institute. The Gala's 2019 theme is ?Camp: Notes on Fashion" inspired by Susan Sontag's 1964 essay "Notes on Camp". (Photo by ANGELA WEISS / AFP)
Del saken
  •  
  •  
  •  

James Charles som er kjent for å være tidens første mannlige ambassadør for sminkemerket covergirl, men har også bygget seg en enorm følgerskare.

Men etter den siste tidens offentlige oppgjør mellom han og Youtuberen Tati Westbrook (37), fikk karrieren hans et knekk. Westbrook er kjent Youtube-profil som er kjent for Glam Life Guru, men Westbrokk publiserte en video i helgen der hun går hardt ut mot sin Youtube-kollega.

Westbrook sier i videoen at hun ikke lenger vil assosieres med eller støtte ham.

– Jeg vil ikke assosieres med, og jeg vil ikke være venn med deg. Du bruker kjendisstatusen din, makt og penger til å leke med folks følelser, sier hun i videoen.

Reaksjonene var mange, da disse to tidligere har vært venner og figurerte i flere videoer sammen, og Westbrook har blitt omtalt som Charles mentor ved flere anledninger.

Som resultat av helgens feide, har James Charles mistet hele 2,6 millioner følgere, ifølge analyseverktøyet Social Blade. Kjendiser som Kim Kardashian, Ariana Grande og Katy Perry har hengt seg på unfollow-trenden. Han har gjennom sin karriere opparbeidet seg en stor følgergruppe, men den er altså på vei ned nå. Westbrokk har på den andre siden fått over to millioner nye følgere som resultat av den konflikten.

Hele konflikten startet med at Charles promoterte vitaminer fra merket Sugar Bear Hair, som er i direkte konkurranse med Westbrooks eget merke Halo Beauty.

  •  
  •  
  •