Joe Nicchi fra CVTSoftserve tar dobbel betaling av selvutnevnte influensere. Skjermbilde Instagram.
Del saken
  •  
  •  
  •  

Jo Nicchi fikk nok av selvutnevnte «influencere» som krevde gratis iskrem i bytte mot «eksponering» på diverse blogger. Nå avkrever han influencere dobbel pris.

CVT Soft Serve er en populær iskrembil i Los Angeles, og det var etter ukentlige henvendelser om gratis is at Joe fikk nok. Han la ut en post på Instagram hvor han fortalte om de nye betingelsene for influencere. Joe har aldri gitt bort en is gratis, men fikk en idé om at han kunne bruke dette i markedsføringen av den lille bedriften.

Innlegget, som hadde hashtaggen #InfluencersAreGross, «gikk viralt» og har ført til oppslag over hele verden. Kundene strømmer til og selv superkjendiser som Mike Tyson og Gary Busey betaler gladelig for isen hos Joe.

Mike Tyson til venstre, Gary Busey til høyre, og den største stjernen i midten. Skjermdump fra Instagram

Joe Nicchi er overveldet over suksessen:

«Vi er anti-influencernes influencere», sier han til The Guardian. «Det er snålt…men jeg syns det er veldig morsomt. Jeg håper dette inspirerer andre småbedrifter til å stå opp for seg selv og be disse folka om å dra til helvete (fuck off)».

Joe har lite til overs for de selvutnevnte influencerne, som han kaller tiggere:
«De elsker å bruke ord som eksponering. Det er så latterlig (…) Det verste var når de faktisk tok kontakt med meg i iskrembilen».

Etter stuntet har omsetningen i iskrembilen doblet seg. Joe nyter hvert sekund:
«Det er noe forløsende ved å avsløre influencere. Jeg håper flest mulig ikke lar likes, kommentarer og følgere bety så mye. Jeg vil at folk skal velge en restaurant fordi maten og servicen fantastisk».

På slutten av intervjuet fikk journalisten fra The Guardian tilbud om å smake på isen til Joe Nicchi. Det var kun én betingelse: Han måtte betale de fire dollarene isen kostet.

  •  
  •  
  •