Illustrasjonsbilde. Foto: Shutterstock
Del saken
  •  
  •  
  •  

Ifølge værelsesbetjenter, er det en rekke «uvaner» hotellgjester har, som de helst burde sluttet med. Business Insider har samlet dette i noen enkle tips.

1: Slå av TV-en når du sjekker ut

Da slipper personalet å lure på om du faktisk har sjekket ut, slik at de kan starte klargjøring av rommet uten forsinkelser. Husk: Disse folkene jobber under sterkt tidspress.

2: Ikke farg håret ditt i vasken

Det kan ta opp mot en time å skrubbe vasken ren.

3: Legg alle brukte håndklær i en haug

Dette er ikke forventet, men det koster deg ingenting, og er til stor hjelp for personalet.

4: Ikke re opp sengen

Det er helt unødvendig, og kan i verste fall føre til at personalet misforstår og tror ingen har sovet der.

5: Alt som er søppel skal i søplekassen

Under oppholdet må du selv legge søppel i søppeldunken. Ellers vil personalet bare la det ligge. Når du skal sjekke ut: Vær et dannet menneske og legg all søppel på egnet sted. Blir søppeldunken full, be om at den tømmes i stedet for å bare slenge søppel overalt.

6: Det er ditt ansvar å kvitte deg med medisinsk utstyr på en forsvarlig måte

Det er ikke uvanlig at folk får stikkskader av brukte sprøyter etc. Dette grensen mot en kriminell handling som kan få store konsekvenser.

7: Bruk «Ikke forstyrr»-skiltet

Dette er enklere og høfligere enn å skjelle ut hotellpersonalet som bare ønsker å gjøre jobben sin.

8: Det aller viktigste: Husk at det handler om mennesker

De vasker og rydder rommet ditt. Kanskje de ikke snakker språket så godt. De har kanskje ikke den høyeste utdannelsen. Men: De jobber faktisk, og det i seg selv fortjener din respekt.

 

 

  •  
  •  
  •