Også hvite, heteroseksuelle menn trenger en barbering i ny og ned. Illustrasjonsbilde, Gillette. Shutterstock.
Del saken
  •  
  •  
  •  

Gillette liker å vise hvor «inkluderende» de er. I en ny reklame er temaet en pappa som viser sin tidligere datter, som nå har blitt hans sønn, hvordan man barberer seg.

Reklamen har «et vakkert budskab som viser det flotte båndet mellom far og sønn», skriver Nithya Nair i Latest. Reklamevideoen går viralt, som det heter.

Reklamen har blitt godt mottatt på sosiale medier, og fokuserer på det å barbere seg for første gangen som et slags rites de passage, et stort øyeblikk i en ung manns oppvekst.

For noen måneder siden fikk Gilette stor oppmerksomhet rundt en reklame som fokuserte på «toxic maskulinity», altså giftig maskulinitet.

Ikke alle er imponerte, se videoen nedenfor laget av Handy Mayhem. Gillette – The Best a Man Can Get?

 

 

  •  
  •  
  •