Skjermdump fra Gillette-reklame
Del saken
  •  
  •  
  •  

Gillette endrer fokus etter at en rekke «woke» reklamer har fått mange kunder til å vende dem ryggen.

Det startet i januar, da Gillette gikk til angrep på såkalt «giftig maskulinitet» i en reklame som fikk mye oppmerksomhet over hele verden:

Til tross for massiv kritikk fortsatte Gillette det politisk korrekte fokuset i flere reklamefilmer, blant annet en film som viste en far som lærte sin biologiske datter å barbere seg. De hadde også en annonse som fokuserte på at overvektige skulle akseptere sin egen kropp.

Bunnlinjen sliter
Nå viser det seg at den sosiale aktivismen koster, ifølge Daily Wire. Faktisk har Gillette nylig rapportert om et tap på 8 milliarder dollar. Nå endrer de taktikk, og dropper fokuset på giftig maskulinitet og andre sosiale spørsmål.

Gillette forsøker å fremstille det slik at det er en kontinuitet i avgjørelsen. I en uttalelse skriver de:

– Vi vil fortsette å representere menn på sitt beste.

Nå skal fokuset ikke være på transkjønnet barbering, sykelig overvektige kvinner eller menn med dårlige verdier som aksepterer dårlig oppførsel hos barn. Det nye fokuset skal være «lokale helter».

Så spørs det om noen av de kundene som har boikottet Gillette er villige til å komme tilbake. Personlig er jeg svært fornøyd med min nye leverandør av barberhøvler.

 

  •  
  •  
  •