Pensjonistforbundets Bekymringstelefon er åpen hver dag kl. 8-20, for eldre som trenger noen å snakke med i disse dager. FOTO: Pensjonistforbundet
Del saken
  •  
  •  
  •  

– Vi vet at mange eldre føler seg ekstra ensomme og isolert i disse dager, og vil gjerne bidra til å lette situasjonen, sier generalsekretær Harald Olimb Norman.

Bekymringstelefonen er en godt etablert tjeneste som har vært i virksomhet siden 1. mars 2009.

Hvert år får tjenesten økonomisk støtte fra Helse- og omsorgsdepartementet.

De som betjener telefonen har faglig bakgrunn fra helse- eller sosialsektor, og de har god erfaring med hva brukerne trenger. De er selvsagt underlagt taushetsplikt, heter det i en pressemelding fra Pensjonstforbundet.

– Hensikten er først og fremst å gi personer som trenger det en samtalepartner som de kan dele tanker og bekymringer med. I denne situasjonen kan vi også bidra med å finne svar på spørsmål, vi vet jo at mange eldre ikke er like digitale som andre, sier generalsekretær Olimb Norman.

I en periode framover vil Pensjonistforbundets Bekymringstelefon være åpen syv dager i uken kl. 08.00-20.00.

Nummeret du kan ringe er 94 85 60 04. Pensjonistforbundet vil gå tilbake til vanlig åpningstid, kl. 9-14 mandag-fredag, når situasjonen normaliserer seg.

  •  
  •  
  •