Cheeze Doodles i handlekurven kan tyde på at man er singel. Coop Extra innfører egen singelkurv i butikken. Foto: Erlend Aas / Scanpix
Del saken
  •  
  •  
  •  

Coop Extra lanserer en singelkurv, slik at man kan signalisere at man er ledig på markedet når man handler.

Direktør Christian Hoel i Extra sier i en pressemelding:

– I dagens samfunn er det mange som benytter seg av sjekkeapper som Tinder og happn for å finne seg kjæreste. For noen fungerer dette helt utmerket, mens andre ønsker seg tilbake til tiden før appene tok over – da man møtte folk i mer naturlige settinger som for eksempel på butikken eller ute på byen, sier Christian Hoel, direktør i Extra.

Derfor lanserer Extra nå egne singelkurver i alle sine butikker. Singelkurven er en egen handlekurv som ved hjelp av fargen og et klistremerke på siden forteller om singelstatus.

– Nordmenn handler ca. tre ganger i uken, og matbutikken er blitt en naturlig møteplass i hverdagen. I Extra har vi over 2,5 millioner kunder i uken, og man møter på alle typer mennesker. Sjansen er derfor absolutt til stede for å finne sin fremtidige kjæreste mens man er på handletur.

Inspirert av kronikk

Det var en kronikk på NRK Ytring av Lise Røsvik som fikk Coops lavpriskjede til å tenne på ideen om å lansere singelkurv. Xstra har tidligere omtalt denne kronikken, hvor Lise Rørvik blant annet skrev:

– Det beste med det er at i butikken kommer personligheten din frem. Mellom kaffe og brød. Hvem du er og hva du står for. Kjøper du økologisk? Kjøper du kjøtt? Eller er du veganer? Er du sparsom? Handlekurven din sier mye om deg.

Så da gjenstår det å se: Når kommer det første Coop Extra-inspirerte bryllupet?

 

  •  
  •  
  •