Illustrasjonsfoto: Pixabay
Del saken
  •  
  •  
  •  

Apple oppdaterer «Siri» for å gi bedre svar om coronaviruset.

«Siri» er en digital personlig assistent, integrert i Apple-enhetsoperativsystemer, som gjør det mulig for Apple-brukere å få svar på spørsmål.

Du kan sjekke været, bekrefte flyreiser, utføre søk, fullføre handlinger, sende en melding og mye mer.

Du kan også svare på spørsmål og stille spørsmål, og det er her Apple nå gjør en justering av «Siri», for  pågangen av spørsmål rundt Covid-19 har vært stor, melder CNBC.

Skal kunne gi bedre svar

Apple har oppdatert «Siri» for å gjøre taletjenesten bedre istand til å gi bedre svar til folk som spør om de har coronaviruset covid-19, forteller CNBC.

Apple har oppdatert sin taleassistent for å gi brukerne et trinnvis spørreskjema hvis de spør variasjoner av «Hei Siri, har jeg koronaviruset?»

Hvis brukerne forteller «Siri» at symptomene deres ikke er ekstreme eller livstruende, ber «Siri» folk om å holde seg hjemme og unngå kontakt med andre mennesker.

«Siri» råder dem til å kontakte en medisinsk leverandør hvis tilstanden blir mer alvorlig, og lenker også videre til App Store, der man kan finne flere helseopplysninger og eventuelt motta virtuell konsultasjon, skriver CNBC.

Personer med ekstreme eller livstruende symptomer vil bli bedt om å ringe et nødnummer.

Andre teknologigiganter som Google og Facebook har også lansert ressurser dedikert til COVID-19.

 

  •  
  •  
  •